
Aanmelden; op dit moment is er een aanmeldstop. Voelt u zich vrij contact op te nemen, geregeld weet ik goede collega’s die wel plek hebben.
U kunt u aanmelden door mij op werkdagen te bellen op 06-39869284. Indien ik niet bereikbaar ben, kunt u een bericht met uw hulpvraag en naam en telefoonnummer achterlaten. Ik bel u dan op een later tijdstip terug.
Uw aanmelding kan ik pas in behandeling nemen als u in het bezit bent van een geldige verwijsbrief.
Het kan zo zijn dat voor uw verzekeraar het omzetplafond dit jaar al bereikt is en ik daarom geen nieuwe aanmeldingen kan aannemen zonder expliciete toestemming daarvoor van uw zorgverzekeraar, voor actuele informatie hierover kunt u contact met mij opnemen.
Ik kan uw aanmelding dan ook pas aannemen indien u in het bezit bent van deze toestemming. Tot nu toe geven zorgverzekeraars binnen ongeveer een week uitsluitsel hierover, vaak plan ik dan onder voorbehoud wel vast de intakeafspraak. De wachttijden maken dan dus niet uit per verzekeraar.
Na de aanmelding; intake, behandeling en afronding.
Na de aanmelding zal ik u uitnodigen voor de intake. De intake bestaat meestal uit meerdere gesprekken waarbij ik uitgebreid uw klachten en voorgeschiedenis in beeld breng. Ook zal er een of meerdere vragenlijsten worden afgenomen. Op basis van al deze gegevens schrijf ik samen met u een behandelplan wat ik aan u laat lezen en waarmee u wel of niet kunt instemmen.
Tijdens de behandeling wordt deze elk half jaar geëvalueerd en tevens worden dan indien nodig de behandeldoelen aangepast.
De behandeling wordt afgerond als uw klachten voldoende zijn afgenomen of wij samen van mening zijn dat u ergens anders beter geholpen kunt worden. dit gaat altijd in overleg.
Gedurende de behandeling wordt uw huisarts op de hoogte gehouden van begin, verloop en einde van de behandeling. Dit gebeurd schriftelijk. U wordt hierbij altijd om uw toestemming gevraagd en krijgt deze informatie ook eerst te lezen.
De aanmeldingswachttijd
De aanmeldingswachttijd in de praktijk is meestal drie weken. De aanmeldingswachttijd is de wachttijd tussen uw aanmelding en de eerste afspraak. Deze wachttijd geld voor alle diagnoses. Deze wachttijd ontstaat meestal door het even op elkaar af moeten stemmen van onze agenda’s.
Deze wachttijd is (relatief gezien) zo kort omdat er geen wachtlijst is met cliënten die wachten op behandeling. Ik werk op deze manier zodat als ik plek heb we snel kunnen starten. Als ik geen plek heb neem ik geen nieuwe cliënten aan.
Er is geen behandelingswachttijd tussen intake en behandeling. De behandeling vindt meteen aansluitend na de intakegesprekken plaats.
De volgende tekst ben ik wettelijk verplicht weer te geven op mijn site:
Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnnen 4 weken vanaf het eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat de behandeling binnen 10 weken vanaf de intake is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).
(De gegevens op deze site worden maandelijks bijgewerkt en zijn dus actueel)